Pe langa site-ul companiei, prezenta online a afacerii tale mai are cateva puncte de expunere, care trebuie configurate si optimizate cu atentie, precum pagina de Facebook si canalul de Youtube. O buna optimizare a acestor pagini, nu genereaza numai o carte de vizita impecabila a brand-ului promovat ci si sporire a sanselor ca utilizatorii sa ajunga organic la continutul difuzat de tine.
In ceea ce priveste promovarea cu ajutorul clipurilor pe Youtube, am acoperit, in articolele precedente, motivele pentru care difuzarea de continut video e o practica valoroasa si tipurile de continut pe care le poti produce cu un buget limitat. In acest articol, vom face o trecere in revista a optiunilor disponibile in configurarea canalului de Youtube si a felului in care acestea pot fi modificate pentru a produce o imagine de ansamblu consitenta si favorabila asupra brand-ului tau.
Optiunile de natura cosmetica includ imaginea de profil si de coperta si trailer-ul canalului. Acestea sunt primele elemente pe care un utilizator nou le va vedea atunci cand intra pe pagina canalului de Youtube. Pentru companii branding-ul este principala preocupare in configurarea optiunilor cosmetice. Imaginea de profil are dimensiuni mici, textul in cadrul acesteia este in multe situatii ilizibil si nu este recomandata folosirea acestuia. Daca logo-ul companiei nu este descifrabil in dimensiunile impuse, este recomandata adaptarea acestuia. Imaginea de coperta, ocupa o dimensiune considerabila din suprafata afistata a canalului si poate fi vazuta fie ca un spatiu pentru banner fie ca o oportunitate de a intari tonul afectiv al brandului promovat pe canal, este recomandat sa se foloseasca imagini originale si sa se ia in considerare cat de potrivita este compozitia de culoare cu tema canalului. Peste imaginea de coperta, se pot suprapune legaturi catre alte retele de socializare precum Facebook si Twitter si catre site-ul oficial al companiei. Trailer-ul canalului este un clip scurt care ar trebui sa fie reprezentativ pentru canal. Multe canle de Youtube, pun in locul trailerului cele mai reusite productii recente, insa recomandarea generala este utilizarea unui clip succint de prezentare. Descriera clipului suporta plasarea de link-uri spre site-ul proprietarului canalului sau catre alte videoclipuri si ar trebui folosita cu atentie pentru ca este printre cele mai vizibile zone in care se pot plasa link-uri catre exterior. Aceste link-uri pot conduce catre paginile corespondente produselor, serviciilor sau ideile prezentate in trailerul canalului. Este recomandat ca trailerul sa contina un indemn la abonare.
E important de retinut ca videoclipurile apreciate de motorul de cautare youtube sunt acele videoclipuri care mentin atentia publicului pe toata durata lor, asa ca lungimea este un factor de luat in calcul. In cadul unui clip pe youtube, beneficezi de o serie de instrumente care pot creste atractivitatea si potentialul de promovare al acestuia. Thumbnail-ul clipului (iconita care apare langa link-ul acestuia) poate fi particularizat si incarcat de proprietarul canalului, in locul unui cadru aleatoriu din clip este recomandata utilizarea unui thumbnail care sa contina titlul sau alte elemente care sa incurajeze accesare link-ului. Titlul, metadescrierea si etichetele sunt intrumente SEO care pe Youtube sunt la fel de importante ca in cazul continutului scris. In ceea ce priveste etichetele, e important de mentionat ca acestea sporesc sansele clipului tau de a fi asociat cu alte videoclipuri pe aceeasi tema.
Doua alte elemente importante de luat in calcul sunt adnotarile si asa zisele indemnuri la actiune. Adnotarile sunt casutele de text ce pot fi suprapuse peste clipul difuzat pe Youtube. Acestea pot fi folosite pentru imbogatirea continutului cu diverse comentarii sau pentru gazduirea link-urilor catre pagini externe. Intr-o prezentare de produse, spre exemplu, adnotarile pot gazdui link-uri catre pagina produsului pentru a facilita navigarea pentru clientii ce intentioneaza sa cumpere. Indemnurile la actiune (call to action) sunt cadre ce pot fi atasate in general la finalul clipului video, care indeamna utilizatroul fie sa urmeze link-uri spre site-ul oficial. Fie sa distribuie videoclipul pe alte retele de socializare, fie sa vizioneze un alt videoclip etc. Consensul printre expertii social media este ca simpla solicitare a unei aprecieri, atunci cand urmeaza continutului de calitate, poate genera rate de raspandire organica semnificativ superioare.
Fiecare dintre sugestiile prezentate in acest articol poate ajuta la crestera expunerii cu ajutorul Youtube, sunt cativa pasi mici care fac diferenta intre cei care folosesc youtube doar pentru hosting video si cei care ii utilizeaza intregul potential de promovare. La Atelier Web, recomandam clientilor o perspectiva integrata a diverselor aspecte ale promovarii pe retele de socializare si ne straduim sa nu lasam nici un aspect neatins.