O masura a importantei pe care a capatat-o SEO in ultimii ani este faptul ca nu mai este nici pe departe un neologism in vocabularul limbii romane. SEO a devenit o practica tot mai cunoscuta si utilizata de toti cei care isi doresc sa fie mai bine “vazuti” de Google. Este mai mult decat evident pentru orice business care are si componenta de promovare online ca simpla prezenta nu este suficienta. Cu totii ne dorim o pozitionare favorabila pe pagina de rezultate a celor mai folosite motoare de cautare, dar acest lucru nu se intampla de la sine, ci tine foarte mult de metodele de promovare si optimizare ale web site-ului.

La momentul actual, orice plan de marketing online a unui business bine gandit are si SEO in componenta, iar acest lucru este valabil de la bloguri la site-urile specializate de vanzari, de exemplu.

SEO este un concept destul de simplu, si dupa cum se poate intui si din denumire, Search Engine Optimization, nu este altceva decat optimizarea web site-ului pentru motoarele de cautare. Rezultatul unei campanii sau a unui proces de SEO bine facut este la fel unul cat se poate de intuitiv – cresterea traficului pe site-ul respectiv, lucru care bineinteles ca se traduce printr-o forma sau alta in profit.

Sigur ca existenta unui website nu este conditionata de SEO, dar revenind la cele spuse mai sus, utilizatorii trebuie sa cunoasca exact adresa website-ului ca sa il poata accesa, iar cei care nu cunosc adresa, cu alte cuvinte utilizatori noi, nu vor putea aproape niciodata sa gaseasca site-ul pe motoarele de cautare.

Prin metode de optimizare site nu se intelege strict SEO, ci un ansamblu de pasi ce trebuie urmati si repetati periodic, deoarece si necesitatile si preferintele utilizatorilor se schimba pe masura cu trecerea timpului. In functie de importanta, pe primul se situeaza cuvintele cheie si continutul, acesta din urma fiind in continuare indiscutabil cheia de bolta a strategiilor SEO.

Utilizarea cuvintelor cheie nu este atat de simpla precum pare, deoarece odata alese, ele nu raman “batute in cuie”, ci variaza, uneori chiar si pe termene foarte scurte de cateva luni, in functie de nevoile si preferintele utilizatorilor. De aceea este recomandata o monitorizare continua a evolutiei lor, si schimbarea sau ajustarea atunci cand nu mai sunt performante.

Backlink-urile sunt pur si simplu link-uri din exteriorul site-ului, adica pe alte site-uri decat cele spre care sunt directionate. Motorul de cautare Google interpreteaza existenta backlink-urilor din partea unor site-uri cu autoritate mare ca fiind un lucru pozitiv, si in consecinta face un transfer de autoritate intre paginile sursa si paginile destinatie. De altfel este un concept extrem de intuitiv, care poate fi usor regasit in viata de zi cu zi: asocierea cu o persoana care un grad de apreciere ridicat transfera aceasta caracteristica. Insa si aici este nevoie de o monitorizare constanta, deoarece lucrurile se pot schimba rapid, iar transferul de autoritate functioneaza la fel de bine si in sens negativ.

In legatura cu aspectele financiare ale promovarii si optimizarii site-ului va prezentam legatura din ROI – Return of Investment – si SEO, care va indica randamentul pe care o anumita strategie SEO l-a avut in functie de bugetul pe care ati ales sa il investiti. ROI poate fi calculata pentru fiecare din obiectivele unei campanii.

Pe langa bugetul pe care alegeti sa il investiti intr-o campanie de SEO si pentru imbunatatirea performantelor unui website, trebuie sa aveti stabilita si o perioada de timp in care aceasta se va desfasura. Retineti insa ca optimizarea SEO ar trebui sa fie un proces continuu, deoarece piata careia site-ul se adreseaza este si ea in schimbare. Asa ca pe langa efortul depus initial la lansarea site-ului, trebuie sa implementati strategii in continuare de optimizare a continutului, sa aduceti informatii noi in mod constant, si chiar si publicarea advertorialelor va poate fi de folos din cand in cand.

De asemenea, este nevoie sa faceti o mini-optimizare SEO pentru fiecare articol nou sau continut pe care il postati, pentru ca in ochii Google, continutul este rege. Atfel spus, fiecare bucatica de informatie pe care o adaugati website-ului trebuie sa fie originala, relevanta, si cat mai interesanta pentru cititorii carora va adresati. Este foarte important sa faceti o mica analiza a cuvintelor cheie pe care le folositi in continutul nou, astfel incat ele sa fie relevante si sa le puteti utiliza in text fara sa para ca nu au nici o legatura cu subiectul.

Instrumentele Google Webmaster sunt intradevar destul de folositoare in diferitele procese de optimizare ale website-urilor. Puteti obtine informatii legate de imbunatatirea indexarii si vizibilitatii fiecarei pagini din site, statistici si date pe care Google le contorizeaza pentru site, dar va ajuta si sa rezolvati probleme cu modul de realizare al site-ului de exemplu, sau cu virusi, si va ajuta sa intelegi modul in care Google va percepe fiecare pagina din website.

Cum poate fi vazut un site de catre motoarele de cautare – Google foloseste robotii crawler, care nu fac altceva decat sa culeaga si sa indexeze informatiile descoperite in reteaua de internet.

Iata cateva dintre cele mai frecvente greseli pe care le puteti face pe un website:

Lipsa de varietate – este un mod foarte simplu si rapid de a pierde vizitatorii prin continut care este predictibil. Un continut pe un website bun trebuie sa fie flexibil, divers, sa trateze subiectele din unghiuri diferite si astfel sa atraga constant cat mai multe tipuri de oameni.

Incarcarea vizuala excesiva a site-ului: pe langa faptul ca ‘mai putin inseamna mai mult’, elementele vizuale nu trebuie sa incarce site-ul si sa ii dea impresia utilizatorului ca nu poate gasi informatiile pe care le cauta in marea de stimuli ce il bombardeaza. In plus, un site cu foarte multe elemente inseamna un timp mare de incarcare care duce cu siguranta la un trafic scazut.

Articolele care nu spun nimic nou, care nu sunt originale nu vor fi apreciate de Google sau alte motoare de cautare. Asa ca este mai bine sa fie postate articole cu substanta mai rar pe un website, decat sa fie asaltati cititorii cu o multitudine de articole irelevante pentru ei, care nu prezinta informatii noi si sunt prea scurte.

Sigur ca toti ne dorim originalitate, insa nu este nici o greseala in a utiliza si personaliza dupa nevoile proprii instrumentele si strategiile de SEO si optimizare care si-au dovedit eficienta. Google apreciaza originalitatea, asa ca simpla preluare a unor informatii vechi si postarea lor ca atare nu numai ca nu va fi eficienta, dar are toate sansele sa fie penalizata.

Desi pare inutil, trebuie mentionat aspectul legat de corectitudinea gramaticala a articolelor si a continutului de pe site. O singura greseala care a trecut neobservata poate sa indeparteze vizitatorii si sa creasca rata de respingere a site-ului. De asemenea, nu este indicat sa folositi un limbaj ‘de lemn’. Infara continutului care are nevoie de un limbaj foarte tehnic, incercati sa folositi un limbaj colocvial, care sa il apropie pe vizitator de subiect.

Lipsa link-urilor din articole si continut de pe site poate sa scada page rank-ul si autoritatea respectivei pagini. O alta greseala frecventa este folosirea link-urilor spre pagini in interiorul aceluiasi site. Solutia este link-building, adica atragerea link-urilor catre website-ul propriu, metoda prin care se poate face transfer de autoritate si se poate mari traficul.

 

Echipa de la AtelierWeb va sta la dispozitie cu sfaturi practice si va poate ajuta sa va lansati un website pentru promovarea afacerii, sau sa il optimizati pe cel deja existent. Puteti vizualiza oferta noastra aici.