Cu putin timp in urma, posibilitatea de promovare cu ajutorul clipurilor video era rezervata exclusiv afacerilor mari. Atat din prisma costurilor de productie al reclamelor video cat si a costurilor lor de difuzare, bugetele de publicitate trebuiau sa fie mai mult decat generoase, pentru ca macar sa incepi sa te gandesti la aducerea mediului audio-vizual in arsenalul de promovare al afacerii tale. Insa vremurile alea au apus. Acum difuzarea este practic gratuita, cu ajutorul Youtube, iar productia poate fi surprinzator de ieftina, daca folosesti o serie dintre instrumentele si formulele disponibile pe piata in momentul de fata.

Insa doar pentru ca e facil sa folosesti promovarea video, nu ar trebui sa fi motivat instantaneu sa investesti in ea. Tot o sa te coste ceva timp si bani, pe care nu ar trebui sa le consumi doar pentru a putea sa zici ca ai facut-o si pe asta. Insa o documentare mai atenta releva o serie de argumente care fac din promovarea video o solutie excelenta de social media marketing indiferent de etapa de dezvoltare a unui business. Fie ca esti antreprenor, sau lucrezi intr-un departament de marketing, ar trebui sa arunci un ochi peste avantajele prezentate in lista de mai jos.

  1. Platformele de difuzare video beneficiaza de o expunere excelenta

Cu apropae 4 miliarde de vizualizari zilnice, Youtube este una dintre cele mai folosite servicii online din lume. Componenta de cautare, face din Youtube al doilea cel mai mare motor de cautare dupa Google, iar posibilitatea interactiunilor dintre utilizatori il plasaeaza in topul retelelor de socializare. Continutul gazduit pe Youtube, este, de asemenea printre cele mai atractive atunci cand este gazduit pe alte retele de socializare. Este estimat ca utilizatorii Facebook vizioneaza echivalentul a 500 de ani de continut audio-video de pe Youtube intr-o singura zi, iar pe Twitter sunt distribuite in jur de 700 de clipuri pe minut. O optimizare corecta a continutului postat pe Youtube, poate conduce la expunere organica excelenta, clipurile tale avand sansa de a atrage vizualizari atunci cand sunt plasate in coloana de videoclipuri recomandate in urma vizionarii altui clip, similar ca tematica. In ceea ce priveste motoarele de cautare, continutul video poate sa ofere in avantaj surprinzator. Dintre mai multi competitori care se lupta pentru indexare superioara in cautarile Google pe o sintagma data, cel care posteaza pe Youtube poate avea surpriza placuta de a fi afisat in categoria de rezultate video in urma cautarii, care uneori, sunt afisate printre primele rezultate .

  1. Continutul video reprezinta o  excelenta sursa de informare pentru clienti si incurajaza achizitionarea de produse

O scurta prezentare video a produsului pe care il comercializezi poate sa reprezinte o excelenta incurajare pentru clienti. Publicul este deja obisnuit sa se informeze pe Youtube cu privire la anumite produse si cercetarile arata ca aproximativ 60% dintre utilizatori, au disponibilitatea de a urmari un clip video de doua minute care sa ii informeze cu privire la produsul de care sunt interesati. Intr-un fel, se poate zice ca prezentarile de produse pe Youtube au potentialul de a diminua din handicapul de incredere pe care comertul online il are fata de comercializarea clasica. In plus continutul video de pe Youtube are avantajul de a conduce direct catre platforma de cumparare. Se estimeaza ca 34% dintre consumatori pe piata de imbracaminte si accesorii au disponibilitatea de a cumpara un produs prezentat intr-un clip pe youtube, fata de 16% care isi formeaza intentia de cumparare in urma vizionarii aceluiasi clip la TV. Un alt studiu arata ca indemnul la cumparare generat de un clip bine pus la punct poate creste cu pana la 174% probabilitatea de plasare a unei comenzi.

  1. Continutul video permite o imbunatatire rapida a stategiei de promovare

E important sa iti cunosti publicul si sa i te adresezi in felul in care ii capteaza atentia. Producerea de continut video relativ ieftin cuplata cu posibilitatea de a masura impactul si primi feedback de la clienti in timp real iti ofera posibilitatea de experimentare cu directia de promovare. Ai postat o prezentare video de produs pe canalul de youtube si nu generaza prea mare interes ? Nici o grija, poti incerca in continuare o prezentare animata sau un clip umoristic. Nu merg nici astea? Poti sa inregistrezi un podcast. Sunt tot felul de strategii pe care le poti incerca fara prea multe eforturi. Valoarea unei astfel de initiative nu sta doar in descoperirea tonului si formei potrivite de promovare. Chiar si continutul respins este valoros, pentru ca iti da informatii despre publicul tau si iti permite sa iti adaptezi procesul de construire al brandu-lui la piata.

La Atelier Web, incercam sa cultivam strategii intergate de promovare si consideram ca aspectul productiei si difuzarii de materiale video nu trebuie sa lipseasca din arsenalul de social media marketing al niciunuia dintre clientii nostrii.